Paragraaf Bedrijfsvoering
Inleiding |
---|
De bedrijfsvoering bestaat uit de diensten (communicatie, facilitaire en huisvestingszaken, informatievoorziening en automatisering, informatieveiligheid, inkoop, juridische zaken, personeel en organisatie en planning & control) ter ondersteuning van de uitvoering van de programma’s (het primaire proces). In deze paragraaf hebben wij ook de griffie en de rekenkamercommissie opgenomen. |
Beleid(skaders) |
|
Externe ontwikkelingen |
De ontwikkelingen op het vakgebied van bedrijfsvoering hebben ook te maken met de coronacrisis. Dit heeft effect op de stijl van leidinggeven, het binden en boeien van medewerkers, het integraal samenwerken en het gebruik van het kantoor. In 2021 gaan we met elkaar uitvinden hoe we deze aspecten gaan oppakken, uitwerken en borgen. Vanaf 2021 legt het college naar verwachting zelf een rechtmatigheidsverantwoording af in de jaarstukken. Hoewel de wet nog in afwachting is van parlementaire goedkeuring, zijn we in 2020 gestart met de voorbereiding. |
Risico's |
De risico's liggen op het managen van de gevolgen van de coronacrisis en het krijgen en houden van een kwalitatief goed personeelsbestand. |
Conclusie |
Wij hebben onze bedrijfsvoering op orde, maar het kan altijd beter. Hier gaan we ons ook in 2021 extra voor inzetten. |